Wat hebben mijn klanten met elkaar gemeen?

Als ik vertel wat ik doe, trekken mensen soms deze conclusie.
“Oh, jij geeft dus bijles Frans aan zakenmensen?”

Of zelfs ook:
“Jij geeft bijles Frans?”

Ce n’est pas ça du tout.

Bijles is er voor mensen die al een cursus volgen.
Ze geraken er echter moeilijk in thuis.
Het gaat voor hen wat te snel, te ingewikkeld, te weinig uitgebreide uitleg.
Ze hebben iemand nodig die naast hen zit om de cursus te verwerken.

Nu, dat kan voor iedereen af en toe wel eens nuttig zijn,
en dat is dan helemaal oké.

Als je dat van mij verwacht dan zijn we niet echt een goeie match.

Wanneer dan wel?
Een aantal voorbeelden:

• Je wil vlotter je personeel aansturen in het zakelijk Frans en je wil daar de juiste woordenschat voor leren en gebruiken, vlot de conversatie aangaan en minder fouten maken.
• Je droomt ervan door te groeien naar een hogere functie, maar daarvoor moet je je vlotter kunnen uitdrukken in het Frans, dwz. een uitgebreidere woordenschat leren kennen en de grammaire juister toepassen.
• Je werkt met Franstalige klanten en voelt je wat onzeker om met hen te praten op een niveau zoals je dat van jezelf verwacht. Je staat voor kwaliteit en die wil je ook leveren in je Franstalige communicatie. Je bent niet trots op jezelf hoe het nu gaat.
• Je wil Frans spreken met meer souplesse en meer vertrouwen.
• Je wil klanten aantrekken op de Franstalige markt, maar zoals het nu gaat, spreek je niet vlot genoeg om die klanten goed op alle niveau’s te helpen, mét de nodige dosis zelfvertrouwen en professionaliteit.
• Daarvoor zoek je begeleiding van een taalcoach.
• En zo kan ik nog een heleboel andere voorbeelden geven….

 

Wat hebben mijn klanten dan met elkaar gemeen?

• Ze zijn CEO, leider, manager of ondernemer, of ze hebben dezelde drive en ambitie, als ze dat (nog) niet zijn.
• Ze stralen ambitie en leergierigheid uit, en hebben een duidelijk, concreet doel voor ogen.
• Ze zijn zelfbewust en weten afstand te nemen van hun emoties als dat nodig is.
• Zijn groeigericht en nemen hun verantwoordelijkheid op door keuzes te maken wat betreft focus, tijd, prioriteiten, doelen,…
• Ze zijn zelfredzaam en bereid om door worsteling te komen.
• Ze staan open voor input en feedback en doen in grote mate wat ik hen aanreik.
• Ze weten dat investeren in zichzelf loont en snel terugverdiend is.
• Ze zoeken een stok achter de deur, iemand die persoonlijk betrokken is.
• Ze zijn bereid om uit hun comfortzone te komen zelfs al voelt dit soms ongemakkelijk.

Herken jij je hierin?

Dan spreek ik je heel graag binnenkort