Tot enkele jaren geleden kon ik niet begrijpen
waarom ik vaak de enige was die zag en aanvoelde bij anderen
hoe ze écht in elkaar steken.
Wat ze bedoelen tussen de lijnen en achter de woorden die ze uitspreken.
Wat ze verbergen achter hun maskers,
en wat hun drijfveren zijn.
Lastig te ervaren dat je de enige bent die dat ziet.
Het deed me heel dikwijls twijfelen aan mezelf.

Sinds ik weet dat ik hoogsensitief en hoogbegaafd ben,
weet ik waar die extra voelsprieten vandaan komen.
En weet ik dat ik er mag naar luisteren en ze mag omarmen.

Het voelt niet langer meer als een last maar als een sterkte.
Als mens stelt dit me in staat om de juiste mensen aandacht te geven.
Zij die ik waardeer om wie ze zijn en die mij waarderen om wie ik ben. 

Als taalcoach helpt het me snel te doorzien wat het fundamentele probleem is van een potentiële klant.
Ik lees tussen de lijnen van ons gesprek
waar ze voor staan en wat hun ambitie is, zonder dat ze die al uitgesproken hebben.
Zo sprak ik vorige week een potentiële klant,
General Manager met een zeer behoorlijk niveau Frans,
die me vertelde dat hij het moeilijk vindt nuances te leggen,
veel tijd verliest aan mails schrijven
en naar zijn gevoel te weinig impact maakt op zijn 60-koppig Franstalig team.

Toen ik hem daarop vroeg wat dat met hem doet, was zijn antwoord:
“Niets, maar het kan zo niet blijven”.
Op dat moment werd ik getriggerd om verder te polsen.
Met dat antwoord vrede nemen ligt niet in mijn aard.
Ik wil weten wat daarachter schuilgaat.
Ik vroeg hem of het zou kunnen dat hij zich onzeker voelt en zelfvertrouwen mist in het Frans.
En effet.
C’est ça.

Dit is belangrijke informatie voor mij om een mogelijke samenwerking op te starten.
Als je je eerlijk en kwetsbaar opstelt,
naar je eigen emoties kan kijken,
ben je coachbaar en sta je open voor groei.
Als je een muur om je heen trekt, kan ik je moeilijk helpen je doelen te bereiken.

Ook voor mijn 1:1 klanten voel ik snel aan waar het schoentje knelt,
waar de nood het hoogst is,
wat ik nog extra dien aan te bieden,
wat de struikelblokken zijn,
en welke aanpak het beste “plakt” voor ieder van hen persoonlijk.

Zo hoorde ik bij klant Didier dat gestructureerd argumenteren en redeneren heel wat moeite kost.
We planden daarom binnenkort een sessie in
rond de verbindings- en structuurwoorden (les connecteurs).
Het zal hem helpen duidelijk zijn punt te maken tijdens onderhandelingen of klantencontacten.

Maximale individuele aandacht geven aan elk van mijn klanten.
Dat is wat ik graag doe
en waar ik energie van krijg. 
Daarom werk ik slechts met een beperkt aantal klanten. 
Zodat mijn hoofd de ruimte heeft voor die aandacht. 

Wil jij ook graag dat ik met je meedenk
op de weg naar je doelen in het vlotter Frans spreken?
Wil je allang samen met mij op pad gaan tijdens een 1:1 programma helemaal op jouw maat?

Zet dan nu de stap naar een gratis gesprek met mij om te zien of we een match hebben.

Vanaf oktober 2022 heb ik twee plaatsen vrij voor het VIP 1:1 programma.