In mijn laatste taaltip deelde ik met jou mijn visie.
Mijn visie op hoe je snel en met het gewenste resultaat vlot leert communiceren in het zakelijk Frans.
Hoe je dus de juiste opleiding zakelijk Frans kiest om snel bij te leren.
Wel, er zijn 7 voorwaarden om snel te groeien in het zakelijk Frans.
Om bijgevolg ook professioneel te groeien.
Zonder dat je daarom over één of ander magisch talent moet beschikken (de onbestaande talenknobbel…tu te rappelles?)
Nu, ik ga je iets verklappen.
Door die visie heel duidelijk neer te pennen en te delen met jou, ben ik tot een doorbraak gekomen.
Een mega-inzicht.
Je leest het verder onderaan…
Maar eerst het vervolg.
Dat heb je nog te goed.
De eerste 3 voorwaarden van mijn visie op vlot en snel zakelijk Frans leren spreken, had je al ontvangen.
Ik zet ze nog even op een rijtje voor je:
1. Praktische, eenvoudige, efficiënte opleiding.
2. (G)een talenknobbel nodig?!
3. (Intrinsieke) motivatie is belangrijk!
Wat de volgende 2 voorwaarden zijn, lees je hier:
4. Elkaar graag zien…
Geen verkeerde dingen denken…☺️.
Wel dit: het is belangrijk dat je kennismaakt met je taalcoach vooraleer je intekent op de juiste opleiding zakelijk Frans voor jou.
Je moet immers een klik hebben.
Je moet elkaar vertrouwen kunnen geven om het te doen slagen.
Ik hou er van persoonlijk verbinding te maken met potentiële klanten.
Ze te leren kennen: wie zijn ze, hoe staan ze in het leven?
Mijn klanten zie ik oprecht graag.
Ik leef mee met hun vorderingen én met hun leven.
Dat is nodig op momenten dat het moeilijker gaat.
Inderdaad.
Die momenten komen er gegarandeerd.
Juist dan is dat vertrouwen zo belangrijk, van beide kanten.
Beeld je eens in dat je begint aan een opleiding zakelijk Frans met een taalcoach die je nog nooit ontmoet hebt? 😱
Wat als die tegenvalt?
Je moet tenslotte openstaan voor wat hij of zij je leert.
Langere tijd samen op pad gaan.
(Herinner je je die saaie, muffe leerkracht Frans (of Engels in mijn geval 🥺) in de middelbare school… veel geleerd? Ik niet in elk geval)
Als er geen goeie match is, dan voel en zeg ik dat.
Ik hou er écht niet van te moeten trekken en sleuren aan klanten die geen oprechte goesting hebben in groei.
Dan is het ook niet de beste opleiding zakelijk Frans voor hen.
5. De juiste strategie
Op basis van de doelstellingen die je wil bereiken, heb je ook de juiste strategie nodig om daar te geraken.
Het materiaal, de onderwerpen, werkwijze, lesmethode van de opleiding?
Passen die bij jou?
Bij jouw levenswijze?
Ben jij meer het type voor 1- op-1-coaching?
Of vind je eerder je motivatie in een groep?
Is er ruimte om de geplande strategie bij te sturen in functie van de omstandigheden, van interesses, leervoorkeuren?
Tijdens de coachingsessies voel ik snel aan wat iemand nodig heeft en waar het goed of minder goed lukt.
Die constante aandacht en bijsturing op maat voegt veel waarde toe.
Daar steek ik met plezier tijd in om het gewenste resultaat te helpen bevorderen.
Natuurlijk is het belangrijk dat de deelnemer op dat moment wel openstaat voor feedback.
Daarom is die intrinsieke motivatie zo belangrijk.
Zo organiseerde ik onlangs, op vraag van de deelnemers aan het
conversatieprogramma, testjes en wedstrijdjes aan het begin van een nieuwe sessie.
Dat hielp hen de motivatie hoog te houden om de leerstof te herhalen.
Dit principe pas ik nu systematisch toe bij alle opleidingen 😃.
Wat de laatste 2 voorwaarden zijn, lees je in een volgende taaltip.
Ik beloofde je immers nog te vertellen over mijn doorbraak.
Heel spannend om te vertellen….
Welnu, het type klanten dat het beste past bij deze visie en voorwaarden
(die je net gelezen hebt) zijn CEO’s en ondernemers.
Aan hen kan ik het meeste waarde bieden.
Hun intrinsieke motivatie is vaak heel groot.
Bij hen komen mijn visie en mijn talenten samen.
Dat maakt dat ik vanaf nu mijn niche verklein.
Mijn doelgroep verschuift van ambitieuze professionals naar ambitieuze
CEO’s en ondernemers met basiskennis Frans, die vlot zakelijk Frans willen
leren spreken om hun professionele groeikansen te verhogen.
Ben jij geen CEO of ondernemer, kan je dan niet meer bij mij terecht?
Jawel.
Heb jij de mentaliteit of attitude van een CEO of ondernemer, vraag dan
gerust een vrijblijvend adviesgesprek aan.
Ik bekijk je aanvraag met plezier en laat je weten of je geselecteerd
bent voor het gesprek.
Heb je vragen hierover, stuur me gerust een mailtje via christine@taalcoachfrans.be
A la prochaine
P.S.1 Ben jij een ambitieuze CEO of ondernemer met basiskennis Frans en met heel veel goesting om vlot zakelijk Frans te leren spreken, maak dan nu je afspraak voor een gratis adviesgesprek.
Ik leg je heel graag uit hoe ik je kan helpen.
P.S 2 Op 7 oktober starten we met het volgende groepsprogramma ‘Fluïde en français des affaires’. Je leest er hier alles over.
Je kan je nu aanmelden voor de intakeprocedure.