Dit had ik nooit verwacht.

Ik had nooit verwacht dat zoveel topmanagers en -ondernemers worstelen
met gevoelens van
– onzekerheid,
– angst,
– gebrek aan zelfvertrouwen
in hun kunnen,
wanneer het gaat over Frans spreken
in hun functie en daarnaast.

Heel dikwijls draait de droom van de ondernemers en managers met wie ik werk
om hetzelfde:
+ meer zelfvertrouwen,
+ meer professionaliteit,
+ meer durf,
+ meer kwaliteit uitstralen
tijdens hun gesprekken in het Frans.

Eigenlijk is dat op zich niet verwonderlijk.
Een taal leren is 50% kennis en 50% mindset.

Wat bedoel ik daarmee juist?
Wel de klanten waarmee ik werk zijn geen beginners meer.
Ze hebben al een behoorlijk niveau Frans en de meesten kunnen zich wel uit de slag trekken.
Waarom komen ze dan naar mij?

Voornamelijk voor hun gevoel.
Daarvoor zoeken ze ondersteuning:
door meer kennis en oefening het vertrouwen opbouwen.

Daarom hebben we het in de sessies ook heel vaak over de bijhorende
belemmerende overtuigingen en hoe we die gaan ombuigen.
=> Perfectionisme,
=> uitstelgedrag,
=> faalangst
houden je enkel maar tegen bij het bereiken je droom.
(Trouwens ik vermoed dat de oorzaak hiervan heel vaak ligt in de focus op het 100% foutloos schrijven in het Frans, die in het secundair nog steeds de bovenhand heeft en voor veel frustraties zorgt).

Soit, als je er mee zit is het belangrijkste dat je het herkent
en bereid bent het aan te pakken.

Daarnaast is ook de funfactor zó belangrijk om ervan af te geraken.
Frans leren en spreken moet plezant zijn.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met Frans vroeger en nu?

P.S. Wil jij als ambitieuze executive of ondernemer met basiskennis Frans ook je mindset én je vaardigheden in het Frans naar een hoger niveau tillen?
Boek dan zeker nu nog voor de zomer je gratis adviesgesprek om te zien of we een match hebben.
Opgelet: de plaatsen om dit jaar nog op te starten zijn beperkt.