Workshop
“Vlotte sociale contacten in het zakelijk Frans”

Herken je dit?

Je bent ondernemer of werknemer, en je komt geregeld in contact met Franstalige zakenrelaties of collega’s, maar…

  • Alleen al de gedachte dat je Frans zal moeten spreken geeft je stress.
  • Jullie voeren het gesprek maar liever in het Engels.
  • Je weet niet goed hoe je best beleefdheidsformules uitwisselt en een informeel praatje kan slaan, want dit vind je te moeilijk.
  • Je weet niet goed hoe je het gesprek best afrondt.
  • Je vindt het lastig afspraken te maken en te socializen in het Frans.
  • Je straalt weinig zelfvertrouwen uit als je Frans spreekt.

 

Je bent absoluut niet de enige die hiermee worstelt.

  • We hebben allemaal op school wel ooit Frans geleerd, maar dat is lang geleden. En ja een taal moet je inderdaad onderhouden. Het is normaal dat je dat allemaal vergeet …. Als ik mijn Italiaans niet onderhoud, dan moet ik ook naar mijn woorden zoeken.
  • Je slaat al die Franse werkwoorden en vervoegingen wat door elkaar. Toegegeven, die zijn ook niet zo simpel … zeker als je die niet elke dag gebruikt.
  • Op school heb je ook niet die woordenschat geleerd die je nodig hebt voor professionele Franse contacten. Hoe zou je dat dan weten?

Toen de mededeling kwam dat er een workshop “Telefoneren in het Frans” zou georganiseerd worden op onze afdeling, vroeg ik me af of ik wel genoeg zou bijleren. Deze twijfel was echter voor niets nodig. Ik heb zeker nieuwe dingen geleerd tijdens de opleiding: het gebruik van diverse standaardregels en -zinnen bij zakelijk Frans, samen met de meest voorkomende woordenschat en zinnen om te telefoneren.

Het inoefenen van de basiskennis (cijfers – spellen van namen en emailadressen-…) was daarbij ongetwijfeld leerrijk. Ook het voeren van echte (gesimuleerde) telefoonconversaties was heel nuttig. Ik kan het materiaal nu ook regelmatig raadplegen en instuderen.

Over Christine als coach was ik heel tevreden. Ze kan goed inschatten wat een groep nodig heeft en hier de juiste aanpak voor gebruiken. De workshop “Telefoneren in het Frans” is wat mij betreft heel zeker een aanrader: doelgericht en efficiënt.

Daniëlle Jacobsen

Medewerker Boekhouding, SODIWE, Workshop “Telefoneren in het Frans”

Dit hoeft echter niet zo te blijven!

Het zou toch handig zijn moest je die stress niet hebben en vol zelfvertrouwen Frans spreken met een Franstalige klant of collega?

Het zou toch fantastisch zijn om meer Franstalige klanten te kunnen aantrekken omdat jij dat geen probleem meer vindt!

Zou het niet geweldig zijn om niet meer naar je woorden te moeten zoeken in het Frans?

Dan kan de workshop “Vlotte sociale contacten in het zakelijk Frans” je alvast op weg helpen.

Na afloop van deze korte taaltraining Frans:

  • Heb je een uitgebreide woordenschat en kernzinnen waarop je kan terugvallen bij sociale contacten.
  • Voel je je zekerder in een Franstalige context en dat straal je ook uit naar je relaties.
  • Voelen je klanten of relaties zich comfortabeler bij jou wat een positieve impact heeft op je business.

“De collega’s van de dienst kampten met angst en een gebrek aan vertrouwen en durf om de telefoon op te nemen als er een Franstalige klant aan de lijn was.  Ze vermeden het en hielden de boot af. Nadat we een opleiding op maat bij Christine volgden is er nu veel meer vertrouwen in de groep. We hebben een vaste leidraad met correcte zinnen. Een cheatsheet ligt op het bureau voor in nood.

 Ik zou de workshop telefoneren zeker aanraden als je je spreekangst aan de telefoon in het Frans wil overwinnen.

LV

Mechelen, SODIWE, Workshop “Telefoneren in het Frans”

In deze workshop ga je verschillende woorden, kernzinnen en manieren leren over hoe

  • je iemand kan uitnodigen, ontvangen, begroeten, een drankje en een stoel aanbieden, bedanken, zowel in een formele als een informele context.
  • je een afspraak maakt met een klant of relatie, de afspraak verplaatst of annuleert.
  • je jezelf en je job voorstelt, dus wie je bent en wat je doet.
  • je jezelf excuseert voor iets.
  • je afscheid neemt op het einde van een afspraak.
  • en nog véél meer: grammaticale tips, woordenschattips, gewoonten en gebruiken van Franstaligen, je fouten corrigeren,….

Je ontvangt documenten met nuttige woordenschat en kernzinnen die we al spelend inoefenen. Daarna gaan we op een interactieve manier aan de slag met rollenspelen, simulaties en real-life situaties. Dit alles vooral héél praktijkgericht zodat je daarna gemakkelijk het geleerde kan toepassen in je werksituatie.

Resultaat?

Op het einde van deze workshop zakelijk Frans…

Kan je vlot een gesprek beginnen en afronden, jezelf voorstellen, een afspraak maken en nog veel meer. Kortom je komt professioneler over, zowel bij informele als bij formele sociale contacten in het Frans op het werk. Je straalt meer zelfvertrouwen uit, en je voelt je geruster bij het Frans spreken.

Wie ben ik, als je mij nog niet kent?

Het is mijn missie om ondernemers en bedienden vlotter, liever en met meer durf Frans te leren spreken of schrijven om zo een betere business te genereren.

Als freelancer in opdracht van anderen heb ik 10 jaar gedreven taaltraining Frans gegeven in velerlei bedrijven.

Sedert 2018 zet ik zelf mijn eigen aanbod zakelijk Frans in de markt, omdat ik vaak niet de juiste match zag tussen klant en opleiding.  Die match is heel belangrijk voor het beste resultaat.

Ik ga enkel voor een opleiding die kwaliteit en resultaat garandeert.

Hebben we geen match, dan zeg ik je dat ook.

“Ik had moeite met allerlei sociale situaties in het Frans, meer bepaald informatie vragen en over smaken en voorkeuren praten. Ik had dus geen twjfels om me in te schrijven voor de workshop.. Ik was er zeker van dat ik veel zou bijleren.

En inderdaad, mijn verwachtingen zijn helemaal uitgekomen, ik heb nl.leren correct Frans spreken. Alle situaties kwamen aan bod adhv spelletjes (kaarten, zinnetjes, video enz.). Ik zou dus zonder twijfel de workshop aanraden als je op een vlotte manier wil leren spreken.”

Helena Yudhira-Samiadjie

Golden Flower Tai Chi instructeur, over de workshop “Vlotte sociale relaties in het Frans"

Praktisch?

De workshop gaat door op kantoor of bij jou in je bedrijf:

  • Duur: 2 halve dagen of een hele dag
  • We houden de groep bewust beperkt tot slechts 6 deelnemers zodat de drempel laag blijft.

KMO-portefuille subsidies zijn mogelijk. 

Wil je een workshop in je bedrijf organiseren over dit topic of over een ander? (vergaderen, emails, telefoneren in het Frans)?
Wil je nog meer informatie?

Contacteer me gerust via christine@taalcoachfrans.be of 0473 518 892.

Ik help je heel graag verder.

Christine Thoné
Jachthuislaan 14
3210 Linden (Lubbeek)
gsm: 0473 51 88 92
christine@taalcoachfrans.be

Taaltips Frans
Erkend dienstverlener

Registratienummer: DV.O236655

e-book-taalcoachfrans

GRATIS E-BOEK

Heeft je kennis Frans dringend een boost nodig?


Download hier mijn gratis e-boek:
"5 sleutels om je Frans een boost te geven".

PRIVACYBELEID

Je inschrijving is gelukt. Je ontvangt een bevestingsmail.

e-book-taalcoachfrans

GRATIS E-BOEK

Wil jij ook schitteren in het Frans?
Download hier mijn gratis e-boek:
"5 sleutels om je Frans een boost te geven".

PRIVACYBELEID

Je inschrijving is gelukt. Je ontvangt een bevestingsmail.

e-book-taalcoachfrans

Heeft je kennis Frans dringend een boost nodig?

     

Download hier mijn gratis e-boek:



"5 sleutels om je Frans een boost te geven".

 

PRIVACYBELEID

Je inschrijving is gelukt. Je ontvangt een bevestingsmail.

Shares