Klanten vertellen

Ik had nooit gedacht dat op die enkele uren tijd zoveel geleerd kon worden

Wat ik vooral overwonnen heb is het DURVEN: durven spreken, durven fouten maken, durven vragen,… Ik voel me sinds de training veel zelfverzekerder en ik ben niet meer bang om fouten te maken. Wat mij het meest positief verrast heeft in de samenwerking met Christine zijn de snelle vorderingen die ik gemaakt heb. Ik had nooit gedacht dat op die enkele uren tijd zoveel geleerd kon worden.Ik ben heel trots op alles wat Christine me heeft bijgeleerd, ik heb hier echt een voldaan gevoel van gekregen. Christine is zo een zachte, lieve vrouw met een engelengeduld waardoor ik héél makkelijk en snel veel dingen heb bijgeleerd. Deze lessen waren de investering van tijd en geld meer dan waard! Het was intensief maar het werpt zijn vruchten af!

Ik kan alleen maar spreken in superlatieven: super, TOPprogramma, leerrijk, zééééér tevreden, mijn verwachtingen zijn overtroffen.

Charissa Roothans
Management assistant, LASETO N.V.-S.A.

Ik heb heel veel bijgeleerd tijdens het traject. Ik durf nu zonder zenuwen alleen naar een Franstalige klant gaan om technisch advies te geven. Ik kan eindelijk een gesprek voeren in het Frans. Helemaal op mijn gemak!

Ik ging op zoek naar een nieuwe job en merkte dat mijn beperkte kennis van het Frans niet voldeed. Mijn schoolse Frans kon absoluut niet dienen voor goede klantencontacten in de jobs die ik wilde. Om mijn talenkennis Frans voor mijn professionele carrière uit te bouwen, nam ik contact op met Christine. Haar toegankelijkheid, de persoonlijke aanpak en de huiselijke sfeer hebben me positief verrast.

Christine heeft me duidelijk en realistisch voorgesteld wat ik kon bereiken en verwachten. ‘Zou het niet te moeilijk zijn’, vroeg ik me af. Ten onrechte. Christine reikt leuke tools aan, geeft veel tips en tricks die heel motiverend werken. Zo kreeg ik meer goesting in Frans en liep het steeds vlotter.

Je moet natuurlijk zelf ook oefenen en tijd investeren in de leerstof. Dat is belangrijk. De manier van werken maakt dat je constant getriggerd wordt om tussendoor voorbereidingen en oefeningen te maken.

Zijn mijn verwachtingen ingelost? Zeker. Ik heb heel veel bijgeleerd tijdens het traject. Ik durf nu zonder zenuwen alleen naar een Franstalige klant gaan om technisch advies te geven. Ik kan eindelijk een gesprek voeren in het Frans. Helemaal op mijn gemak!

Mijn zelfvertrouwen in het Frans is een pak gestegen, mijn woordenschat is uitgebreider, en heb letterlijk een fysieke én mentale drempel overschreden. Én ik aanvaard dat ik mág fouten maken.

Over de aanpak van Christine ben ik héél tevreden. Ik voelde me op mijn gemak bij haar en dat kan alleen maar toegeschreven worden aan het feit dat haar kennis en goesting groot zijn. Een persoonlijke aanpak op een leuke manier met veel variatie. Dat werkt heel goed.

Kortom: Christine als taalcoach Frans is professioneel en toch persoonlijk met veel hartelijkheid. Aan te raden!

Miranda De Gendt
Accountmanager, SELO Artificial Casings

Over Christine als coach was ik heel tevreden. Ze kan goed inschatten wat een groep nodig heeft en hier de juiste aanpak voor gebruiken. De workshop “Telefoneren in het Frans” is wat mij betreft heel zeker een aanrader: doelgericht en efficiënt.

Toen de mededeling kwam dat er een workshop “Telefoneren in het Frans” zou georganiseerd worden op onze afdeling, vroeg ik me af of ik wel genoeg zou bijleren. Deze twijfel was echter voor niets nodig. Ik heb zeker nieuwe dingen geleerd tijdens de opleiding: het gebruik van diverse standaardregels en -zinnen bij zakelijk Frans, samen met de meest voorkomende woordenschat en zinnen om te telefoneren.

Het inoefenen van de basiskennis (cijfers – spellen van namen en e-mailadressen…) was daarbij ongetwijfeld leerrijk. Ook het voeren van echte (gesimuleerde) telefoonconversaties was heel nuttig. Ik kan het materiaal nu ook regelmatig raadplegen en instuderen.

Over Christine als coach was ik heel tevreden. Ze kan goed inschatten wat een groep nodig heeft en hier de juiste aanpak voor gebruiken. De workshop “Telefoneren in het Frans” is wat mij betreft heel zeker een aanrader: doelgericht en efficiënt.

Daniëlle Jacobsen
Medewerker Boekhouding, SODIWE, Workshop “Telefoneren in het Frans”

Ik zou de workshop telefoneren zeker aanraden als je je spreekangst aan de telefoon in het Frans wil overwinnen

“De collega’s van de dienst kampten met angst en een gebrek aan vertrouwen en durf om de telefoon op te nemen als er een Franstalige klant aan de lijn was. Ze vermeden het en hielden de boot af. Nadat we een opleiding op maat bij Christine volgden is er nu veel meer vertrouwen in de groep. We hebben een vaste leidraad met correcte zinnen. Een cheatsheet ligt op het bureau voor in nood.

Ik zou de workshop telefoneren zeker aanraden als je je spreekangst aan de telefoon in het Frans wil overwinnen. “

LV
Mechelen, SODIWE, Workshop “Telefoneren in het Frans”